Banner 980x90

Līvānu novadā šonedēļ plānots ieviest transporta pēc pieprasījuma pilotprojektu

Rīga, 14.maijs, LETA. No trešdienas, 16.maija, Līvānu novadā maršrutā Nr.6950 Līvāni-Mežancāni-Līvāni tiks sākts transporta pēc pieprasījuma pilotprojekts, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāve Zane Plone.

Tas nozīmē, ka trešdienu reisi tiks izpildīti tad, ja pasažieris vismaz 24 stundas pirms brauciena būs piezvanījis SIA "Jēkabpils autobusu parks" un pieteicis braucienu. Četru mēnešu ilgā laika periodā izvērtējot pilotprojekta rezultātus, tiks lemts par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu šajā maršrutā, norādīja ATD pārstāve.

Maršrutā Nr.6950 Līvāni-Mežancāni autobuss trešdienās no Līvāniem izbrauks plkst.9.45 un 17, bet no Mežancāniem virzienā uz Līvāniem - plkst.10.20 un 17.40, bet šie reisi tiks izpildīti tikai tad, ja pasažieris iepriekš būs pieteicis braucienu. Pasažieru apmaiņa arī pilotprojekta laikā tiks veikta kustības sarakstā iekļautajās pieturvietās. Tālruņa numurs, pa kuru varēs sazvanīt "Jēkabpils autobusu parku", lai pieteiktu pārvadājumu, ir 65 237 730. Iedzīvotāji varēs zvanīt no plkst.5 līdz 22, atzīmēja Plone.

Detalizēti izvērtējot pērn pārvadāto pasažieru skaitu maršrutā Nr.6950 Līvāni-Mežancāni, secināts, ka vairākas dienas mēnesī autobusi brauc tukši vai, piemēram, vienā virzienā tas brauc tukšs, bet otrā virzienā ir viens līdz divi pasažieri. Ir arī dienas, kad autobusā brauc pieci līdz seši pasažieri, bet šādu dienu nav daudz. 2017.gadā valsts no savas puses sedza 91% izmaksu, kas rodas, lai nodrošinātu pārvadājumus četros maršruta Nr.6950 Līvāni-Mežancāni reisos, liecina ATD informācija.

Kā skaidroja ATD, patlaban transports pēc pieprasījuma faktiski ir vienīgā alternatīva tam, lai varētu saglabāt mobilitātes iespējas mazapdzīvotās vietās, jo pretējā gadījumā šie maršruti varētu tikt slēgti vai tajos samazinātos reisu skaits. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem transportu pēc pieprasījuma var ieviest reisā vai tā daļā, ja tajā periodiski netiek pārvadāts neviens pasažieris un ja ieņēmumi no pārdotajām biļetēm ir ļoti zemi.

Iepriekš jau vēstīts, ka šo pakalpojumu plānots ieviest, lai nodrošinātu pārvietošanās iespēju iedzīvotājiem reģionos, kuros ļoti mazā pasažieru skaita dēļ nodrošināt autobusu ir nerentabli, bet citu pārvietošanās alternatīvu nav.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka STP sēdē pērn decembrī panākta vienošanās, ka reģionālais maršrutu tīkls ir jāpārskata un, ka turpmāk uzturēt to tieši tādā apmērā, kāds tas ir šobrīd, esošo resursu ietvaros nav iespējams. Tāpat panākta vienošanās, ka plānošanas reģioni kopā ar pašvaldībām iesniegs priekšlikumus attiecībā uz maršrutu tīkla izmaiņām, un visi grozījumi, kas maršrutos varētu tikt veikti, notiks pamazām.

Iepriekš Satiksmes ministrija ar rīkojumu uzdeva STP apstiprināt plānoto reģionālās nozīmes maršrutu tīkla apmēru 2018.gadam un turpmākajiem gadiem atbilstoši likumā par kārtējā gada valsts budžetu un likumā par vidēja termiņa valsts budžetu piešķirtajiem līdzekļiem valsts budžeta apakšprogrammā "Sabiedriskais transports".

Lai realizētu šo uzdevumu, ATD sadarbībā ar plānošanas reģioniem jāsagatavo STP priekšlikumi maršrutu tīkla samazināšanai vidēji par vienu miljonu kilometru katrā plānošanas reģionā. Autotransporta regulāro pārvadājumu maršruta tīklā optimizācija varētu skart apmēram 5%.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)