Aizņemoties naudu, nepaļaujies uz reklāmu, bet pārbaudi visu pats

Redzot vilinošās kredītu reklāmas internetā un televīzijā, var rasties iespaids, ka aizņemties naudu taču ir tik viegli un vienkārši. Reklāmās izskan saukļi, kas mudina nekavējoties aizņemties, jo to taču var izdarīt pavisam īsā laikā, neizejot no mājas. Visu var nokārtot internetā vai ar īsziņas palīdzību. 

Bet reklāmās nerunā par to, kā un cik daudz būs jāatmaksā, kādi ir aizņemšanās riski. Tāpēc reklāma nav īstais padomdevējs situācijā, kad nepieciešams naudas aizdevums. Pirms šāda lēmuma vajadzīga nopietna situācijas izvērtēšana, informācijas izpēte, lai saprastu, vai vispār varat aizņemties, kur to labāk darīt, kādu kredītu izvēlēties.

Iepazīsties ar visiem kredīta nosacījumiem
Reklāmās vienmēr izceļ kredīta labākās puses, izceļ skaitļus, vārdus, kas nebūt nedos pilnīgu ainu par konkrēto piedāvājumu. Drīzāk pat reklāmā izskanējušās frāzes var radīt maldinošu iespaidu, kas liek pārāk optimistiski skatīties uz piedāvājumu. Tāpēc ir ļoti būtiski iepazīties ar visu informāciju, kas attiecas uz konkrēto kredīta piedāvājumu. Kāds ir tā atmaksas termiņš, nosacījumi, atmaksas kārtība, gada procentu likme, soda procentu apmērs un citi nozīmīgi faktori. Tikai tad iespējams izvērtēt, kādas saistības patiesībā uzliks šis kredīts, ja parakstīsiet aizdevuma līgumu.

Salīdzini dažādus kredītu piedāvājumus
Ja visu šo informāciju noskaidrosi par vienu aizdevēju un tā piedāvājumu, tad izdari to pašu arī ar citiem. Jo ir ļoti būtiski salīdzināt kredītus savā starpā, par mērauklu ņemot šos galvenos kredītnosacījumus, ko izvirza aizdevējs. Salīdzināšana palīdzēs ieraudzīt, kur piedāvājums ir izdevīgāks. Un bieži vien tas ne tuvu nav tas, kuram bijusi skaļākā un košākā reklāma televīzijā. Pētot kredītu piedāvājums, svarīgi skatīties tikai uz tiem uzņēmumiem, kas darbojas legāli un strādā atbilstoši Latvijas likumdošanai. 

Par to var pārliecināties, ierakstot uzņēmuma nosaukumu kādā no uzņēmumu datu bāzēm: https://www.firmas.lv/profile/latvijas-hipoteka-sia/40103162565.

Neaizņemies vilinošas reklāmas iespaidā
Ja vēlme aizņemties naudu radusies tikai reklāmu iespaidā, tad skaidrs, ka vajadzība pēc aizdevuma nav pamatota. Reklāmu veidotāji prot radīt stāstu, izraisīt emocijas un īpašu sajūtu, kas pārņem, noskatoties reklāmu. Tas attiecas arī uz kredītu reklāmām. Reklāma var likt domāt, ka aizņemties ir stilīgi, ka aizņemties, lai atpūstos vai izklaidētos, ir laba ideja utt. 

Tas ir klajā pretrunā ar labu finanšu pratību un atbildīgu aizņemšanos. Vajadzībai un interesei par naudas aizdevumu jāsākas pavisam citā veidā – tā ir nepieciešamība, dzīves apstākļi, mērķi, ģimenes plāni iegādāties mājokli utt. Nevis tas brīdis, kad sēdi dīvānā un noskaties reklāmu, kura mudina paņemt 500 eiro, lai nopirktu kaudzi jaunu drēbju izpārdošanā.

Apzinies aizņemšanās riskus un iespējamās sekas
Reklāmas nekad nevēstīs par to, kādas sekas ir kredītlīgumam, kurš patiesībā neatbilst personas maksātspējai. Reklāmas nestāstīs, kādā veidā aizdevējs vērsīsies pret kredītņēmēju, ja tas nepildīs savas saistības. Kā arī reklāma nesaka, ka bezatbildīga aizņemšanās nekādā veidā neatbrīvos no sekām, kādas var būt. Tāpēc jāapzinās, ar ko riskējat, noslēdzot kredītlīgumu.